torsdag 4 juni 2009

Andra andningen

Efter en helg med i det närmaste olidlig värme, så har nu kylan återvänt norrut för ett tag. Jag och Wiklund firade denna "andra chans" med ett besök i Flurkmark.

Bermudatriangeln, 7B from Linus Malm on Vimeo.


Ståstarten mittunder stenen, Bermudatriangeln, är en mycket trevlig 7B, som kräver lite klurande i både starten och slutet. I samma tak så kan man även finna två etablerade olika sittstarter.

Den lättare av de två, Breaking Surface, 7C+, testades, men vi fick ingen anledning att snoppa cigarren än så länge i alla fall. Den hårdare gick vi inte på denna gång.. den verkar som.. hård.. riktigt hård..

11 kommentarer:

Henrik J sa...

Trevlig film! Nu vet jag äntligen hur man ska göra! Om jag en dag tar mig Flurkmark igen... Jag har försökt med en helt annan beta...

Linkan sa...

Jo, betan då man stöter vidare med vänsterhand känns väldigt konstigt. Den här betan kändes för mig helt korrekt.

Hasse sa...

Vi tränade på Breaking Surface i går. Efter ett akutsamtal till Perran så fick Jonas mer eller mindre ihop det "andra" movet. Dock så verkar det inte bättre än att vi över 180 får gå till 8A+ greppet.

Jonas är sick strong och det är bara en fråga om prestationsväder och medvind innan sändning.

Själv så är jag lite bitter över att ryggen inte läkt ännu. Att hänga i tak går inte bra.

jwi sa...

Än en gång har Linus lyckats snappa upp ett totalt knasig sekvens.

Vi försökte nästan hela kvällen med Peters helt vansinniga sekvens...

Jag skyller på systemet: svenska skolan är ju helt värdelös på lära ut självständigt tänkande.

mackan sa...

Tja. Ska ni bouldrare i Umeå ta och komma upp och bouldra lite på söndag. Vi har slitit ut 3 höjdhoppsmadrasser och borstat ca 15 problem. Lätt och svårt. Det finns en ogjord handjamsspricka till dig också Jonas. Ca 25 grader överhängande, 7m. Har lite dålig koll på sprickor men den e jobbig och smärtsam.

Magnus Eriksson Brändström sa...

Jag har bara prövat med betan på filmen. Hur är den andra?

/Magnus

Linkan sa...

Med den andra betan så stöter man vidare vänsterhanden till kanten. Man bör vara rätt bestämd. Annars är det bara att bita i mattan..

Linkan sa...

btw. ny beta på "andra" movet.. det är numera typ uppdelat i tre (statiska) move.

Gissar att jag inte behöver säga mer, då ni med all säkerhet kommer att lista ut det helt på egen hand.. och om så inte gör så är det bara att dunka in Die Hard i DVDn och borra ner handen i popcornpåsen, så kanske polleten trillar ner.

Hasse sa...

@ Steven Seagull Jr: kasta inte sten på landningsplats!

/Pappa

Carola sa...

Är ni säkra på 7B altså?

Magnus Eriksson Brändström sa...

Jag har aldrig sett eller prövat någon annan sekvens än den du klättrar i filmen... Du kanske bör vara mer noga vart du plockar din beta ifrån ;)