tisdag 14 september 2010

Väder och projektspöken

Det har varit mycket fokus på väder och projekt senaste dagarna. I lördags var jag ett flytt från att sätta den "sista" ogjorda linjen i Mosjötaket. Det handlar om crimp-projektet längst in till vänster i taket. Från början kändes det mycket hårt och jag gissade att det skulle ligga på 8A eller något sådant.

Efter att jag fick gå Nirvana veckan innan så började jag för första gången på allvar fokusera på linjen och efter att ha jobbat på några olika lösningar så känns den mer som 7C+. Den känns iofs tyngre än Return to Sender assis, men inte hårdare än Björnkram assis eller Breaking Surface. Senaste besöket kändes det mycket stabilt, men dessvärre så har vädret satt stopp för nya besök.

Jag hade hoppats kunna lägga upp en kort teaser från min senaste session. Dessvärre så verkar jag på något magiskt sätt lyckats fimpa dessa klipp.

Ni får istället en bild från en bra kväll i Håkmark från förra veckan, då Lovisa visade på styrka vid mantlingarna.

Lovisa1

Inga kommentarer: