tisdag 26 april 2011

Från klarhet till klarhet


En som inte har legat på latsidan under vintern är Therese Eriksson, som gjorde personbästa för några veckor sedan med The Pledge, 7A, i håkmark.

Under helgens resa till Sundsvall så visade hon att det fanns mer att hämta. Efter tre dagar med intensiv klättring så kunde hon lägga till följande problem till listan :

Hälsporre 6C+ Raholmen
Prankster 7A Bergafjärden
Smulpaj 6C bergafjärden
Black Hole Sun 6B+ Krokviken

Den mest imponerande var att det inte lades speciellt mycket tid på någon av problemen. När hon endå var i farten så testades även Gyllene Snittet, 7B, vilket tyvärr inte resulterade in någon send, men väl mersmak.

Själv fastnade jag för en av de nya linjerna på Raholmen, Nangilima 7C/7C+, en ruggit fin linje som jag trodde att jag hade i en liten säck redan under första sessionen. Men efter två besök så fick jag nöja mig med att ha gjort den i två sekvenser.

1 kommentar:

Hampus sa...

Grymt jobbat Therese!