tisdag 19 oktober 2010

Borrbult

En fantastisk nyhet har kommit till redaktionens kännedom (via avancerat spionage samt copy-paste från ansiktsboken). Borrbult, aka Strömbäcks allehanda, har återfötts i blogger-format. Vi önskar Magnus och Jonas all lycka att exploatera de norra vidderna på seriösa nyheter*!


"Efter att, mer eller mindre, ha legat i träda en par år har undertecknad tillsamans med Jonas Wiklund bestämt oss för att blåsa liv i http://www.borrbult.nu/ igen.
Vi lagt över allt till blogger och tanken är att vi ska rikta in oss mer på nyheter och artiklar än på personliga reflektioner (även om det sistnämnda kanske är svårt att undvika).... För vi är helt enkelt inte lika roliga som Hasse och Linus ;)

Vill ni vara med och bidra som skribenter på sidan är ni varmt välkomna att kontakta mig eller Jonas.
Forumet från den gamla sidan gick tyvärr inte att rädda då det var för buggigt men vi har naturligtvis startat upp ett nytt.

mvh / Magnus Eriksson Brändström"



* TUS-redationen har tyvärr ingen aning vad som menas med seriösa nyheter. Förklaring emottages tacksamt.

15 kommentarer:

Linkan sa...

Inte ens google vet vad de menade med seriösa inlägg :)

Hasse sa...

Sökte "seriös" på wikipedia och deras bästa bud låg på "seriös musik".

Nu snöar det lapphandskar i Umä! Seriöst!

Magnus Eriksson Brändström sa...

Om ni på TUS skulle lägga mer tid på att läsa igenom vad ni lägger ut på er blogg skulle ni se att ordet "serös" inte förekommer någonstans i den citerade texten...

;)

Magnus

Hasse sa...

Jag kör med Jonas-fakta! (speed-reading och antagelser)

Kontexten var att det borde röra sig om seriösa nyheter ... tyvärr har TUS ingen praktisk erfarenhet av vad detta skulle innebära

Magnus Eriksson Brändström sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hasse sa...

Jag vet var din postlåda bor

jwi sa...

Jag vet inte heller vad som menas med "seriös" men ungefär så här har jag tänkt det till en början:


Jag tänkte rapportera i stort sett vad som helst i boulderväg. Enda kraven jag har är att den som klättrat problemet skall vara lite nöjd med sig själv och att en film eller ev. bra foto finns.

Ett 6C personbästa på film är mer intressant än en kort rad om någon 7B av någon som redan gått 7C. Ungefär.

Dessutom har jag tänkt rapportera allt i repväg. Så länge det finns ett foto eller något annat trevligt tillägg. Samma regler här. Jag är mer intresserad av en 6b som någon krigat sig upp för än en 8a som någon annan värmt ner på.

Alla nya leder jag känner till rapporterar jag.

Alla nya boulderproblem som inte är varianter av existerande problem rapporteras. Problem som är uppsatta utan att man behövt använda stålborsten har minimalt egenintresse. Kan bli intressant med en fin film eller liknande.

Jag hade tänkt låta bli att kommentera dagsdebatt eller liknande. Förvänta er alltså inga inlägg av typen "Hasse är ju helt dum i huvudet" från mig... :D

jwi sa...

addendum:

ovan är alltså vad jag tänker. Mange är admin så han kan ju ta bort mitt non-sense. Tyvärr kan jag inte radera sådant admin skriver...

Magnus Eriksson Brändström sa...

"Tyvärr kan jag inte radera sådant admin skriver..."

YEEEESSSS!

/ Magnus

Magnus Eriksson Brändström sa...

"Jag vet var din postlåda bor"

Jag vet, så därför blev jag rädd och raderade mitt inlägg ;-)

Hasse sa...

@ Jonas: Tack för förtydligandet.

PS. Jag skulle aldrig heller skriva något i stil med "Jonas är ju helt dum i huvudet". Det är ju inte snällt. DS.

Hasse sa...

"Tyvärr kan jag inte radera sådant admin skriver..."

Det var snålt!

Magnus Eriksson Brändström sa...

Jag tror inte det går att ändra... eller?

o vise bloggerknower.. upplys mig!

/ Magnus

Hasse sa...

Under "Inställningar-Tillstånd" så kan man tilldela skribenter fulla admin-rättigeheter.

Jag kan både radera och editera Linus inlägg fastän han var den som startade bloggen. Han gjorde misstaget att ge mig fulla rättigheter.

Kolla in slutet på http://justanotherboulderingblog.blogspot.com/2010/10/sasongens-sista-projekt.html

Magnus Eriksson Brändström sa...

Tack... jag löste det så nu kan även Jonas redigera mina inlägg.