söndag 22 februari 2009

Prylboden

Nu när utesäsongen så smått börjar närma sig (det är faktistk bara -1.0 .. om det nu bara slutar snöa) så är det dags att kolla över förråden där hemma.

Jag lyfter på hatten för den fina checklista som jag snubblade över, perfekt. Bara att skriva ut och pricka av. Listan innehåller i stort sett allt jag känner att jag måste ha för att kunna vara ute om njuta av lite fin vårbouldering.. dvs när nu den får för sig att visa sig här uppe.

Men, om snöläget hos dig är så som vi har det här just nu så vill jag göra följande tillägg för dig, du insnöade stackare.

Snöskovel (det är alltid mer snö på toppen än vad du hoppats på)
Piasavakvast (sköter finliret efter spaden gjort sitt sitt)
Snöskor eller turskidor (jag röstar på skorna )
Yxa eller såg (kyligt + brasa = varmare)
Presenning (håller alla prylar torra, men varning för stor halkrisk när den ligger på snön)

Jag blir inte förvånad om det är så att jag glömt en hel del som bör vara med på listan, men jag avslutar med att hålla med författaren av den ursprungliga listan .. man behöver en fet bil!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tip: Bilens snöborste är superb att borsta snön från stenar med http://webbutik.svenskabil.se/Shop/Image/Article/3017530.jpg