söndag 1 februari 2009

Regeringens stimulanspaket

Som i alla kristider så gäller det att vi har en handlingskraftig regering som går in med åtgärdspaket på ett tidigt stadium för att inte helt rasera hela vår välfärd. Detta år har varit minst sagt turbulent och min regering har inte sparat på krutet.

Efter julhelgen så nåddes nya bottenrekord som vida överskred 90-talets krash och regeringen vägrar att städa upp ännu en gång efter storbolagens all för vidlyftiga leverne och kortsynta sparplaner. Så vid trettondagen extrainkallade regeringsmöte så deklarerades ett stimulansparti som skulle få den mest obskyra av alla välfärdssvin att förstå vidden av krisen:

-"Du får en hel vecka, precis var du vill och jag är hemma med barnen om du går ner tio kilo på tre månader!"

Men en sak är säker, till dessa nivåer kommer jag aldrig mer!


PS. Jag har aldrig varit så stark som då (mars 2005), men aldrig var så svag (och skadad) som de efterföljande månaderna. Saker och ting ska tydligen tas med måtta! DS.

EDIT: Carlos friskade upp mitt minne och jag gjorde tydligen om samma misstag sommaren 2006 i Tarn. Lämnade området med monsterdeff och resten avsäsongen var i soptunnan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ville bara informera att Hasse kommer från de djupa skogarna i norrbotten och som riktig norrlänning är han bra på att mörka. När tröttheten från 3 intensiva och näringsfattiga (deffning plus en rejäl magåkomma) veckor hade lagt sig var både Hassemannen i riktigt storform. Mannen från norr gjuorde laps på Rallyplaneten 7c+ som om han tränade uthållighet.

Hasses minne sviktar men det har inte med vikten att göra. Hög ålder är nog boven i dramat. Tragiskt att se att en av de stakaste norrlänningarna har börjat få senildemens.

Hasse sa...

När man har kommit en bra bit under det magiska 4%-strecket så är det inte bara fettet runt midjan som reducerats.

Angående min senildemens så är det inget jag känner till. Inte heller att jag har klättrat (och än värre lapsat) hårda leder. Att jag skulle kunna klättra över den mänskliga förmågan (7a) håller jag föga troligt.

Kanske ett 8a-scorecard hade varit på sin plats ... men jag kanske har ett ... jag kommer inte ihåg!

Anonym sa...

Det är lungt Hasse. Det enda man behöver komma ihåg är...

Vad pratade vi om? Vad gör jag här?